bading, båttur og utflukt i varmen

Det er alltid stort når de kommer med den saltbakte fisken. Men dessverre ikke like stort i år da saltblokkene har blitt mindre og de ikke trenger å hakke den opp lengre, men jeg kan forstå at det ikke er økonomisk eller økologisk å bruke så mye salt for å underholde oss.

Vår tradisjonelle fiskemiddag var nydelig som alltid og vi koste oss.

I går var vi inne i Mogan. En nydelig by med flotte blomster. Jeg var en tur opp i gamlebyen hvor det var trange gater og kanarifugler som kvitret fra verandaene. Dessverre kan jeg ikke si så mye fint om stedene vi stoppet og spiste. På det første stedet var bordene så klissete at jeg grøsset, på det andre stedet fikk jeg spagetti med spagettisaus fra glass, men jeg var heldig, jeg ble ikke matforgiftet.

På turen hjem tok vi glassbunnbåt langs kysten. Til vår overraskelse var kapteinen veldig pratsom og vi fikk en guidet tur med fakta om alle strender, huler og hoteller på veien. Det var en utrolig koselig båttur. Vi gikk av båten på anfi, og tok oss en liten vann/is pause her før vi startet gåturen til hotellet. For et sted?

Middag ble på hotellet, nå var en av oss blitt syke. Det er helt klart at hotellet har gitt opp å konkurrere med utestedene i området, det fristet heller ikke å komme tilbake hit å spise.

Vi tok en tidlig kveld.

Har fått flere nydelige bilder og klipp av Lykke som koser seg hjemme, nå begynner savnet å bli stort.

Siden en av oss fortsatt er dårlig i dag, ble det en rolig dag. Først hadde jeg tenkt å gå å snorkle ved den raserte trappa mi, men det var lavvann og umulig å komme seg ut. Så vi var litt på stranden i stedet. Fikk badet og snorklet der, men ikke noe særlig å se på.

I kveld skal vi tilbake til den nydelige appelsin anden på den kinesiske restauranten. Gleder meg.