de første dagene i solen

Onsdag morgen, klokken fire, startet vi på vår lange reise til sol og varme. Først buss til Gardemoen, så fly til grand Canaria og så buss til Patalavaca. Fikk sett to filmer på flyturen, spiderman homecoming og grusomme meg 3.

Det var godt å komme til hotellet som har blitt mye finere og lysere de siste 8 årene. Vi startet vår første dag i solen i bassengbaren, her spiste vi lunch før vi handlet inn litt og hvilte før middag. Vi fikk en god middag på stranda og jeg fikk reisens første, men langt fra siste banansplitt.

Vi gikk tilbake til rommet og sov som noen steiner frem til frokost neste dag. Frokost avdelingen var også pusset opp og vi skal ikke starte dagene våre sultne. Denne dagen var det overskyet så vi reiste inn til porto Rico og handlet. Her fikk vi kjøpt noen småting og tok oss en drink i skyggen.

Til lunch kom vi oss hjem til stranden, men nå var jeg så sliten at jeg både sovnet under måltidet og gikk rett og la meg etterpå. Heldigvis gjorde noen timer søvn at jeg fikk en fin kveld. Vi spiste and i appelsin saus på en kinesisk i gata, det var nydelig.

I dag har vi vært på stranden, gått litt i området og badet mye. Nå skal vi ut på vår tradisjonelle fiske middag nede på stranden.

Her er det visst hetebølge, godt vi har sjøen til å kjøle oss ned med.