molde tur

Jeg fikk en tur til Molde av mamma i bursdagspresang, og i helga reiste vi.

Jeg kommer nok med et helt eget innlegg om flyselskap og Gardemoen, da jeg ikke vil ødelegge dette med for mye sinne, for selv om Gardemoen gjorde sitt beste for å ødelegge humøret både på starten og slutten, klarte de det ikke.

Molde er vakkert og jeg satt og knippet bilder av fjell, vann og by når vi fløy innover. Tok en del naturbilder når jeg var der også. Men kunne ikke leve hele turen bak mobilskjermen, så måtte begrense meg litt.

Første kvelden gikk mamma og jeg ned en tur til campingplassen. Dette ga meg muligheten til å navigere meg i området slik at jeg kunne gå turer selv senere. Vi fant ett plomme tre med nydelige plommer på veien. Vi stoppet i butikken og kjøpte oss hver vår iskrem før vi gikk tilbake.
Vi bodde hos storesøsteren til mormor og hun fungerte som sjåfør på omvisningene. Hun hadde også lagd ball til middag, for en dame.

Lørdag startet med en tur ned til sentrum. Her var det innflytterdagen og den ble feiret i strålende sollys med boder i gatene og korpsmusikk. Vi gikk og tittet litt i boder og butikker og jeg kjøpte meg noen klær siden jeg ikke hadde tatt med t-skjorte. Etter en stund ble damene litt slitne så de dro hjem, mens jeg og mamma fortsatte videre bortover gata som nå var fylt med dans, og så videre bort til Seilet hotell. Her bestilte vi litt drikke og satte oss på steinbenkene utenfor hotellet og så på sjøen. Vi tok drosje tilbake til leiligheten og jeg fikk sove litt før middag.

Til Middag hadde vi fårikål og etter maten tok jeg en liten gåtur før vi satte oss i bilen igjen og kjørte en tur med mye historier og minner. Vi var innom oldefar sitt gamle hus, Røbekk kirke og så på graver og pratet om de som hadde hvert. Tilslutt kjørte vi opp til en fjellhytte (husker ikke navnet) her tok jeg meg en is igjen og snakket med en geit. Når vi kom tilbake var det tid for Stjernekamp og strikking. Det ble mer tv utover kvelden og vi la oss ganske seint.

Søndag var det nesten bare tid til å spise og pakke. Jeg hjalp til med litt data problemer i huset og vi spiste fårikål rester før vi ble kjørt tilbake på flyplassen.

Jeg har hatt en kjempe fin helg i en kjempe fin by.

Takk til Rigmor for en kjempe fin opplevelse, og takk til mamma for presangen.