hits

kjære GET

1. April i år kom dere med Norges lengst varende aprilspøk. Selv hadde jeg ikke falt for det hadde det ikke vært for at deres nye tilbud hadde blitt pratet om i flere måneder allerede. HBO i tv abonnementet, hva kan vel bli bedre?  Jo selvfølgelig at det virker på tv`n , lettere å lete seg fram til det man ønsker å se, stabilitet. Men alt dette var jo egentlig bare barnemat for meg som nesten bare bruker datamaskinen til å se på uansett. Vi satt på kvelden og valgte kanaler og pakker i den nye tjenesten hvor friheten til å velge sto stort.

Nå er vi to måneder frem i tid og når jeg skulle se videre på en av seriene mine, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde valgt denne tjenesten lengre. For den pakken jeg hadde for to måneder siden, har jeg ikke lengre. Dere har satt opp en ny ekstra billig pakke og plassert meg og sikkert tusenvis av andre kunder inn i denne. Ironisk nok er dette en pakke det ikke går ann å bestille på siden deres, da den er dårligere enn minstepakken deres. Start pakken deres har 50 poeng til valg av kanaler og tjenester, dere har gitt meg 30. akkurat ikke nok til HBO som trenger 40.

Nå går jeg inn på siden deres for å se hvor mye det koster å få oppgradert så jeg får med HBO. Og her kan dere fortelle meg at det koster 89 kr. Dette er akkurat det samme det koster å bli medlem på siden deres og ved å bli medlem direkte hos dem, vil tjenesten faktisk være tilgjengelig på alle plattformer, noe dere reklamerer med at dere er. Alle plattformer utenom tv selvfølgelig, for det er jo logisk av ett tv selskap. Om jeg synes de 89 kronene blir litt dyrt for en dårligere tjeneste, kan jeg jo oppgradere til familiepakken, det koster meg jo bare 248 kr i måneden! ja jeg ser jeg kan velge masse ekstra kanaler også da, men jeg vil ikke ha dem.

Jeg sier dette sikkert rammer tusenvis av andre fordi dette er tilbudet deres til borettslag. Dere har bevist opprettet ett dårligere tilbud man ikke kan kjøpe på egenhånd. Til de tusen av kundene som ikke står fritt til å velge om de vil ha dere eller ikke. Og for å tjene ekstra penger på dem har dere gjort det dyrere enn for andre å få standard tjenestene. Dette er helt på grensen til svindel. Ja dere kan sikkert argumentere med at vi får denne pakken «gratis», men det er feil. Vi betaler for grunnpakken igjennom husleien, vi har virkelig ikke noe valg der.

Så etter to måneder mistet jeg en tjeneste jeg hadde gledet meg til, reklamert mye for, og var blitt glad i UTEN varsel. Skulle ønske jeg kunne si at jeg kommer til å si opp mine tjenester hos dere, men som sagt over, det kan jeg ikke.

Alt jeg kan gjøre er å se på dere som de grådige gribbene dere er, og ta opp til neste generalforsamling at det kanskje er på tide å bytte leverandør.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Norske blogger
CURRENT MOON
bloglovin