lei av å bli behandlet som dritt

Jeg sitter her og skjelver og prøver å holde tårene unna, jeg er utslitt. Det er ikke noe stort som har skjedd i dag som jeg kan legge skylden på, jeg klarer rett og slett ikke presset lengre.
Jeg har den teorien at bedrifter og steder kan plukke ut de svakeste og utnytte seg av dem, det må være grunnen til hvorfor de sjeldne tingene skjer så mye med meg.

To ting tynger veldig på meg nå, rett og slett fordi jeg må vurdere om jeg orker å gå videre. Når det kommer til Colosseum kino tror jeg ikke det er verdt det, så mye krefter på å få en unnskyldning for trakasseringen deres, bedre å aldri dra tilbake dit.

Men når det kommer til Lefdal er det penger med i spillet, nærmere 8000 kr og det har vært en mange års kamp. Mange år for meg, ikke så mye for dem da de rett og slett ignorerte alle henvendelsene mine det første året.

Jeg var så dum at jeg kjøpte en stasjonær pc der en gang. Jeg får panikkanfall når jeg ikke har datamaskin og tilgang til Sims spillene mine, det er en autisme ting. Når maskinen jeg hadde gikk i stykker så jeg ikke noe annet valg enn å kaste meg inn i en drosje og kjøre ned dit hvor jeg kunne få meg en ny maskin med en gang.

Kunnskapsnivået på selgeren var mildt sagt ikke bra, men det var ikke så viktig. Jeg visste hva jeg trengte og at han ikke forsto det. Men jeg fikk 500 kr avslag om jeg byttet til Norgesenergi da. Ganske fornøyd dro jeg hjem og satte opp min nye maskin. Problemet var bare at den krasjet hele tiden. Første gang var faktisk under første gangs windows oppsett og jeg måtte reinstallere win flere ganger. Jeg innså tilslutt at det måtte være noe feil med maskinen og leverte den inn på lefdal. De var raske og når jeg fikk den tilbake fikk jeg beskjed om at det var programvare feil. Ikke noe de kunne gjøre noe med. vel nå har jeg hørt ryktene til win så jeg var ikke så overasket og tokk det de sa for god ord.

Jeg fortsatte å bruke maskinen min som krasjet jevnlig og jeg støtt og stadig måtte reinstallere win på siden den krasjet så fullstendig at ting gikk til Helvete. Jeg lærte også hvor lenge jeg måtte vente fra jeg prøvde å slå på den og ikke fikk opp noe operativsystem til neste gang det var noe poeng å prøve. Jeg hadde jo blitt fortalt at feilen lå i Windows så derfor var det ikke noe å gjøre noe med, vurderte innimellom å nedgradere til tidligere win, men gjorde det aldri.

Tilslutt ble det for mye og jeg pratet med noen data venner og de sa at dette hørtes ut som om det var feil på minnebrikker eller strømforsyning. Jeg leverte inn datamaskinen igjen og det ble bekreftet at strømtilkoblingen ikke satt ordentlig i, noe som hadde slitt på komponentene i maskinen og fått dem til å slutte å virke. De reparerte den og sa de var snille siden forseglingen på maskinen var brutt, jeg hadde selvfølgelig gjort dette selv?. Når jeg henviste til tidligere sak over ett år tidligere sa de bare at den saken var for gammel.

Det gikk vel bare en måned før maskinen min gikk i svart igjen og nå var marerittet i gang for fullt. For nå slo den langvarige strømfeilen ut på de enkelte komponentene. Delene som originalt sto i sakte men sikkert sluttet å virke. De var fortsatt snille og byttet ut deler for meg, men jeg var lei. De katastrofene jeg gikk igjennom hver gang maskinen sluttet å virke tok nesten knekken på meg og familien min. siden de byttet ut den ene delen som var i stykker hver gang jeg leverte inn, visste jeg at jeg ville få tilbake en maskin som kanskje ville virke noen uker før neste del sluttet. Jeg ville heve kjøpet.

Jeg fikk med meg at de nok en gang byttet ut deler og da jeg fikk hente melding fortalte jeg assistenten min hva de kom til å si ord for ord. De 3 standard grunnene de alltid bruker for å ikke heve kjøpet. Men jeg trodde de ville gi seg og forklarte at 4. post ville være å la dem forstå forskjellen mellom et hevet kjøp og bytte av produkt. Jeg har nemlig vært igjennom denne runden med kusinen min sin laptop, da tok de med seg meg for å sikre seg at de ikke ble svindlet. Denne gangen gjorde de et spesial unntak og lot henne kjøpe nytt produkt for de pengene hun hadde på tilgodelappen, i stedet for å svindle henne.

Men nei, de ville ikke rikke på seg. Jeg ba om utskrift over det de hadde gjort med datamaskinen, men dette kunne ikke de på utleveringskontoret gjøre. Men jeg kunne legge igjen mail adressen min og de ville sende dem til meg. Jeg tok ikke med meg maskinen min da jeg hadde kjøpt en ny.

Jeg ventet og ventet på historien til maskinen min, men den kom aldri. Det var da jeg oppdaget at det ikke finnes noen form for skriftlig kommunikasjon med Lefdal sin kundeservice. For akkurat som når jeg var der, er det som blir sagt muntlig ikke bindende.

Jeg orket ikke mer og ringte mamma. Hun lot advokat kontoret sitt ta over saken. Jeg ventet og ventet på å høre noe, men hver gang var det, de har ikke svart, de har ikke svart. Det var godt over ett år etter første henvendelse fra firmaet at de tilslutt svarte med at jeg kunne jo bare komme og hente maskinen.

Dette er å spekulere i at folk ikke orker å kjempe. Det er å utnytte svakhetene til kundene og rett og slett gi faen i kundene sine.

Mamma spør om vi ikke bare skal hente maskinen og la den krasje på nytt slik at jeg kan heve kjøpet på nytt, men jeg vet det bare er tull. Nå har det vel gått for lenge i mellom reklamasjonene nå også, selv om den har stått på deres kontor. Garantien har gått ut da de bevist har fryst oss ut over tid. Og om de to ikke skulle gjelle må vi fortsatt igjennom de samme steppene på nytt, da dette er standard for dem.

Og det verste er at hadde de bare gjort jobben sin første gang jeg leverte inn maskinen og ikke brukt enda en av standard frasene sine ? det er noe du har installert, ikke vårt problem. Eller hatt vett nok til å se at det ikke var noe installert på maskinen utenom et spill og win. Hadde både jeg og de slippet unna dette marerittet.

Jeg sier som jeg sa til desu. Gratulerer dere har brutt sammen en autist, dere må være så stolte.

Én kommentar

trine

03.02.2016 kl.12:57

Åj, det høres skikkelig kjedelig ut :( Har selv opplevd dårlig kundeservice hos ledfal! Vi får holde oss unna dem.. :)

Skriv en ny kommentar

Linn Helene

Linn Helene

32, Oslo

skarp og søt naiv og smart sterk og sliten du vet aldri hvilken side av meg du møter på, den skarpe og skeptiske tunga eller det varme og nesten naive hjertet. jeg er den du oppsøker for hjelp, den som biter fra seg når det trengs. drømmekjæresten min en en dataspillende goth drage. notangel@gmail.com

Norske blogger
CURRENT MOON
bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits