hits

er så lei av Ikke vårt problem...

Den siste tiden har jeg lagt merke til at bedrifter og tjenester liker å skyve bort problemene sine.

Standard setningen når det er noe teknisk feil er, det er ikke vårt problem. Problemet er bare at det akkurat er deres problem. Om tjenestene de har valgt ikke fungerer og de har tjenester eller varer de ikke får til, er det deres problem. Blir litt som posten når de sier at de kan ikke noe for at du må betale ekstra gebyr. Selvfølgelig kan de det, de vil bare ikke betale for eller ordne en mer avansert løsning.

Når det kommer til registreringer er dette også et svakt argument. Fungerer ikke registreringen på en side og du har betalt for den, da er det veldig deres problem. Kanskje ikke deres feil, men like stort deres problem. Å dytte problemet over på kunden tror jeg faktisk ikke er lov.

Så til nettbutikkene. Har du en nettbutikk med dårlige løsninger, er dette virkelig ditt problem. Man må forholde seg til Norsk lov selv om denne billige tjenesten du fant når du lagde butikken ikke har de funksjonene. Det er faktisk ikke slik at man kan velge hvilke lover og regler man ønsker å følge.

Så neste gang, ikke prøv å gjem bort problemet. Her er en setning som er veldig mye bedre.

  • Hei vi har problemer med registreringen, vi beklager dette og skal rette opp dette så fort det er mulig.
  • Her ser vi det er noe galt, la oss fikse det. (og ikke legg ut om hvor vanskelig det er å gjøre det med deres systemer)

Finnes mange gode svar, men for all del slutt å si det er ikke vårt problem.

6 kommentarer

Åååå er så enig med deg!! Godt å lese det du skrev. Når du nevnte posten og gebyr, tenker du på da regninger det koster 75 kr å betale om man leverer inn en regning? Uansett, absolutt enig med deg. Dette er ikke det samme men i dag handlet jeg på Nille, prislappen viste 59.00 og kom til kassen og han sa 69.90. Jeg pekte på prisen og han gikk å sjekket hva slags pris det stod og det stod 59.00 men siden kassen registrerte 70 kr måtte jeg betale det. Her skulle han sagt beklager og du skal selfølgelig betale det prislappen viser og vi skal endre det. Han sa ikke beklager og skal ordne opp i det! Sa ifra om dette på epost til Nille selvfølgelig. Og venter svar. Selv om det er lite penger det snakkes om er det uhørt av han å gjøre som han gjorde. Har vært borti en slik feil før og da har de gitt meg prisen på prislappen og sagt at de skal rette opp i feilen. Har du opplevd det samme før? Ha en fin kveld:)

Melissa: når jeg henviste til posten var det saken gjerrigknarken delte om gebyr ved bruk av kredittkort når du handler. et frimerke til 11 kroner kommer på godt over 80 kr.
Om det ikke står skiltet i butikken om at de om-priser og at det kan oppstå feil, er det alltid prislappen som er riktig. her brøyt han faktisk loven.
ofte slike småfeil, og viktig å vite at man har rett til prisen som står på prislappen.
jeg har forresten ikke hørt fra kinoen om oppførselen deres, så regner med at de også tenker at det er mitt problem og ikke deres.

Takk for utfyllende svar:) Er det noe jeg kan gjøre ang det kinobesøket ditt? Vil veldig gjerne at de skal vite at slik ikke er greit og at du får en unnskyldning. Synes det er viktig å si ifra, hvis ikke så tenker den personen at sånn oppførsel er greit. Og det er det jo ikke. Visste ikke at han brøt loven ved å selge til den prisen, får nok svar imorgen og da skal jeg gi beskjed om at de må ringe butikken slik at han lærer. Pluss at jeg regner med å få penger tilbake såklart:)

Melissa: jeg tror ikke det er så mye å gjøre med kinoen, idioter er og blir idioter. prøver egentlig å legge alt idoiotiet fra i fjor bak meg så jeg skal slippe å dra 2015 inn i dette året. det var ikke et godt år.

Åja. Beklager

Melissa: du har da ikke noe å beklage over, det var ikke din skyld ;-) jeg har en tedens til å la sinnet ta overtak og jobber med det. Colosseum er langt fra den største kamelen å svelge.

Skriv en ny kommentar

Norske blogger
CURRENT MOON
bloglovin