hits

ubehagelig å handle på meny

MENY Lambertseter, men vi garanterer ikke at du får det med deg ut av butikken.

 

Det er ubehagelig å bli stoppet av de ansatte på vei ut av en butikk, og det er faktisk enda mer ubehagelig å føle at du må legge ut hele sykdoms historien din for å få lov til å kunne ta med deg varene ut. Ikke bare for den som jobber der, men alle de som står i kø i kassen også.

Det at verden ikke er tilpasset rullestol brukere er ingen nyhet, men hvorfor skal de gjøre det så komplisert for oss å tilpasse oss dem?

Jeg forstår at det kan virke irriterende å måtte lete etter handlekurver rundt på senteret, men nå har de valgt å legge butikken i kjelleren på et senter som ikke er så veldig godt tilpasset rullestoler (for trange heiser)

hvis jeg handler lite er dette ikke noe problem, da kjører jeg stolen ned rullebåndet og parkerer den rett utenfor butikken, men det hadde ikke hjulpet jeg hadde fortsatt blitt stoppet.

Men når jeg handler mye ting må jeg ha en ryggsekk på stolen og dette gjør den baktung og ustabil, jeg tror ikke den ville ha tippet bakover på rullebåndet, men jeg er ikke villig til å ta det ansvaret over min og andre sin sikkerhet. Derfor må jeg parkere stolen i etasjen over og bringe varene opp hit for å legge dem i sekken. Jeg har ingen mulighet å bære posene alene opp.

Kanskje de kan ansette en posebærer som kan bære opp posene for folk? Eller lage en el - stol parkering hvor man kan sette igjen de store handlevognene? Eller kanskje de bare kan holde skjeft og la oss ta med varene opp i kurven vår uten om å måtte offentliggjøre all sykdomshistorie til de ansatte og de som står i kø.   

5 kommentarer

uff, det hørtes ikke akkurat gøy ut nei.. :(

Siv Jensen: sendt inn klage til butikksjefen

Ja, det forstår jeg. Håper det ordner seg da <3

Siv Jensen: ja,men det hadde hvert fint med bære service i butikkene ;-)

Skriv en ny kommentar

Norske blogger
CURRENT MOON
bloglovin