hits

euronics sier de tror de har gjort feil....

I mars kjøpte jeg en laptop som aldri har fungert som den skulle, etter innlevering etter innlevering hevet jeg kjøpet og kjøpte meg en stasjonær pc istedenfor.  2 måneder senere fikk jeg beskjed om at laptopen min var kommet tilbake fra reparasjon, de hadde ikke godkjent hevingen, ikke fortalt om dette og gått videre med en reparasjon.

Å få hevet kjøp i elektro bransjen er nesten umulig, de prøver å snike seg inn i alle kriker og kroker for å slippe unna.

Jeg fikk høre at det er verkstedet som bestemmer, jeg svarte med at det var loven som bestemte. Verkstedet kan mene hva de vil, men de må forholde seg til forbruker loven.

Selv om jeg fikk en melding om at de trodde verkstedet hadde feil, og at de har sendt saken videre er jeg redd for at de finner en ny «god» grunn til å nekte meg å heve kjøpet. Trist at man må ha en advokat i familien sin for å bli hørt på de enkleste saker.

2 kommentarer

Verkstedet har mulighet til å reparere pc 3 ganger. Siste gang må den også inn til verksted for bekreftelse av feil, før man kan heve kjøpet. Her er det viktig å holde tunga rett i munn ja, men riktig skal være riktig. Du har ingen krav på heving etter 2 service runder.

anonym: når de har valgt å bytte produktet første gang og dette ikke virket mistet de det tredde forsøket. denne saken ble tatt opp mellom advokater og de innrømmet at de hadde feil i saken. de hadde hatt muligheten til å fikse problemet 3 ganger, hvordan de velger å løse problemet har ikke innvirkning på saken.

Skriv en ny kommentar

Norske blogger
CURRENT MOON
bloglovin