hits

forbrukerkjøpsloven

utslitt og lei meg sitter jeg foran dataen min og tenker at selv om vi som forbrukere står sterkt her i Norge, så finnes det forbedringer jeg sårt lengter etter i dag.

ønsket om å kunne si nei takk, dette produktet er bare søppel før det har gått 4 mnd og maskinen har hvert inne på reparasjon 3 ganger.

det burde være en forventet tid varen skal fungere innen, etter at den var kjøpt. hvis man ikke fikk varen til å virke i løpet av denne tiden burde man kunne heve kjøpet med en gang. la oss si at en ny laptop burde virke når du kjøper den, men om de ikke får den til å virke 1 mnd etter at du har kjøpt den, kan du heve kjøpet slik at du kan få kjøpt deg en som virker.

det å kunne levere inn et helt nytt produkt til service er frustrerende, enda frustrerende er det når du bytter den til en tilsvarende vare og finner samme feil igjen. dette alene burde hvert grunnlag for å heve kjøpet, men nei da, de skal få lov til å prøve å fikse det ( de burde ikke ha lov til å selge et produkt med kjent feil på)

og når de sier de har fikset det og sender den tilbake, og feilen er like stor/ verre en fra før burde du også bare få lov til å heve kjøpet. 

jeg er så lei data som ikke fungerer nå....

4 kommentarer

Skriv en ny kommentar

Norske blogger
CURRENT MOON
bloglovin